Por Ana Cristina Carmelino
RESUMO
Muitas das interações realizadas contemporaneamente se valem do humor. Por ser algo comum, que perpassa o cotidiano de modo tão natural, muitas vezes o fenômeno não é imaginado como objeto sério de investigação científica. Este artigo trabalha com a hipótese de que o humor é um dos temas mais relevantes de estudo na atualidade, logo, compreender suas marcas é importante para entender melhor como se dão as interações. Para isso, propõe-se tratar das principais correntes teóricas sobre o assunto, bem como caracterizar três gêneros humorísticos sob o ponto de vista linguístico: piada, charge e sticker (figurinha).
Palavras-chave: Humor. Gênero. Piada. Charge. Sticker.
ABSTRACT
Many the interactions carried out contemporaneously make use of the resource. Because it is something common, which permeates everyday life in such a natural way, the phenomenon is often not imagined as a serious object of scientific investigation. This article works with the hypothesis that humor is one of the most relevant topics of study today, so understanding its brands is important to better understand how interactions take place. For this, it is proposed to deal with the main theoretical currents on the subject, as well as to characterize three humorous genres from the linguistic point of view: joke, political cartoon and sticker.
Keywords: Humor. Genre. Joke. Political Cartoon. Sticker.
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